fbpx
logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

Ako úspešne štruktúrovať reklamnú kampaň na Facebooku

Ak uvažujete o spustení reklamnej kampane na Facebooku, musíte sa uistiť, že pre ňu použijete správnu štruktúru. To vám môže ušetriť veľa času a peňazí, preto by mala byť vždy na prvom mieste zoznamu priorít. V tomto článku sa pozrieme na niekoľko tipov, ktoré môžu vytvoriť správnu štruktúru vašej reklamnej kampane na Facebooku, aby ste dosiahli čo najvyššiu návratnosť investícií. Tak poďme na to.

Optimalizujte svoje reklamné konto na Facebooku

Prvým krokom k tomu, aby ste sa uistili, že vaša reklamná kampaň na Facebooku je na správnej ceste, je stanovenie si jasných cieľov. To bude fungovať ako základ vašej kampane. Facebook napríklad ponúka viacero typov kampaní, ako sú Awareness (zvýšenie povedomia), Consideration (zvažovanie nákupu) či Conversion (konverzné kampane). Každá z týchto možností je prispôsobená tak, aby vám pomohla dosiahnuť konkrétny cieľ.

A teda cieľ, ktorý si vyberiete pri vytváraní reklamného účtu na Facebooku, udá tón výsledkom, ktoré z kampane získate.

Zacielenie a stanovenie rozpočtu

Keď ste si stanovili cieľ reklamnej kampane na Facebooku, je čas nastaviť aspekt zacielenia a rozpočtu – čo môže byť trochu zložité. Tu budete musieť preniknúť hlbšie a optimalizovať svoje reklamné konto Facebook zostavením Ad sets (reklamné sety). Môžete to urobiť vytvorením reklamného setu podľa vášho publika. Toto je dôležitá súčasť toho, aby ste z reklamnej kampane na Facebooku vyťažili čo najviac. Sety reklám, ktoré boli vytvorené a vhodne segmentované, zabezpečia, že vaše reklamy budú zamerané na správne publikum. Vďaka tomu je tiež jednoduchšie optimalizovať ponuky a rozpočet na základe výkonnosti týchto reklám.

Tým to však nekončí. Môžete napríklad chcieť spustiť propagačnú kampaň, ktorá sa zameria na potenciálnych kupujúcich na rôznych úrovniach zákazníckej cesty. Je možné vytvoriť jednu reklamnú kampaň na Facebooku, ktorá má rôzne reklamné sety, ktoré môžu cieliť na rôzne publiká. Jeden z problémov, na ktoré manažéri Facebook ads narážajú, súvisí s prekrývaním publika.

K tomu môže veľmi ľahko dôjsť pri práci s viacerými reklamnými setmi. Ak chcete zabezpečiť, aby sa vaša reklamná kampaň na Facebooku prekrývala čo najmenej, je dôležité, aby ste v čase vytvárania reklamného setu mali jasnú predstavu o svojom cieľovom publiku. Môžete tiež využiť nástroj na prekrývanie publika, ktorý poskytuje Facebook a ktorý vám pomôže identifikovať a opraviť akékoľvek prekrývanie publika, ku ktorému dochádza za chodu. Toto je rozhodujúci krok k vytvoreniu úspešnej štruktúry reklamnej kampane na Facebooku, pretože budete potrebovať veľmi presné a segmentované publikum, ktoré môžete merať pomocou metrík výkonnosti.

Výber správnych reklám

Mnohí obchodníci so sociálnymi médiami robia chybu, keď túto časť tvorby reklamy na Facebooku neberú vážne, pretože ide o posledný krok procesu tvorby reklamnej kampane. Môže to byť veľká chyba a ľahko sa môže stať, že vás to bude stáť veľa času a peňazí. V tomto bode budete musieť získať prehľad o tom, ktoré reklamy budú pre vás fungovať.

Ak napríklad optimalizujete reklamnú kampaň na Facebooku pre stránku elektronického obchodu, potom medzi najvýkonnejšie reklamy na Facebooku budú patriť collection ads, dynamické reklamy, videoreklamy, reklamy v messengeri, domain ads či lead ads.

Plusové je, že spoločnosť Facebook vám poskytuje rôzne možnosti na zostavenie jednotlivých reklamných setov podľa demografických údajov cieľového publika. Platí pravidlo, že je vždy najlepšie začať len s niekoľkými reklamami a používať rôzne správy. To potom môžete duplikovať pre každý z reklamných setov, ktorý používate, pričom máte možnosť sledovať výkonnosť každého vytvoreného reklamného setu.

Po úspešnom vytvorení a zduplikovaní reklamných setov, ktoré budete používať, je čas vyladiť správy, ktoré budete používať v jednotlivých reklamných setoch. To znamená testovať a upravovať nadpisy a CTA, ktoré sa používajú v každom reklamnom sete, aby ste zistili, na ktoré z nich kliká na vaše publikum. Keďže na to neexistuje univerzálny vzorec, bude to znamenať, že počas trvania vašej reklamnej kampane na Facebooku budete musieť vykonať viacero testov a úprav.

Ak už reklamnú kampaň na Facebooku prevádzkujete, budete musieť zistiť, ktoré kampane alebo reklamné sety zarábajú alebo strácajú peniaze. To môžete ľahko skúmať tak, že si necháte vykonať úplný audit reklamného účtu na Facebooku, ktorý odhalí oblasti vašej reklamnej kampane na Facebooku, ktoré je potrebné zlepšiť.

A ak by ste na to predsa radšej odborníkov, ako strácať hodiny času dumaním, či to robíte správne, my sa na túto úlohu podujmeme.