logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

Facebook prieskumník (Explore Feed): Čo sa to stalo?

Facebook 19. októbra sprístupnil všetkým slovenským používateľom prieskumníka (Explore Feed). V 6 krajín medzi, ktoré patrí aj Slovensko do neho vyčlenil všetok obsah všetkých stránok, ktorým ste dali like. Do prieskumníka primiešal obsah od iných stránok, ktorých obsah by mal byť podľa facebooku pre Vás zaujímavý. Rozdieľ oproti ostatným krajinám je práve v tom, že oni majú v prieskumníkovy len ten odporúčaný obsah a obsah stránok, ktoré likeli majú na hlavnej nástenke.

Prieskumník nájdete na mobile pod ikonou raketky, rovnako ho nájdete pod touto ikonou a textom prieskupním (Explore Feed) aj na desktope.

Prečo takáto zmena?

Facebook sa vyjadril, že chce aby ste na hlavnej nástenke mali hlavne informácie o tom čo robia a zdieľajú Vaši priatelia. Samozrejme nechal na hlavnej nástenke miesto aj pre sponzorované príspevky. Okrem toho by facebook rád dosiahol to, že na stránke a v aplikácii strávite viac času.

Čo to znamená pre stránky a firmy?

Pre firmy a stránky to znamená, že ak budú ľudia chodiť do prieskumníka menej často budú musieť kupovať viac reklamy, aby boli ich príspevky sledované, likeované, či zdieľané.

Kedysi dokázali firmy dosiahnuť dobré výsledky aj bez využitia platenej reklamy, facebook toto už dlhodobo blokoval a bola len otázka času kedy príde niečo podobné ako je prieskumník.

Prieskumník by nemal užívateľom život komplikovať, práve naopak mal by im sprehľadniť hlavnú nástenku a zjednodušiť sledovanie ich obľúbených stránok.

Čo teraz?

Pre stránky, ktoré tvorili kvalitný obsah, ktorý bol zdieľaný sa nič strašné nedeje, keďže tieto zdieľané príspevky sa zobrazia na hlavnej nástenke. Pre firmy a stránky teda len stúpla hodnota zdieľaní používateľmi a je potrebné aby tomuto prispôsobili svoje marketingové stratégie.

Pre marketérov to rovnako znamená, že na hlavnej nástenke sa budú zobrazovať hlavne promované posty, kde bude boj o cenu. Rovnako bude treba upraviť marketingové stratégiu ako a čo promovať. Platí tu rovnako pravidlo, že treba aby mali firmy a stránky prínosný obsah pre užívateľom, ak nechcú mínať peniaze na reklamu neefektívne.

Ostáva len veriť, že facebook tento krok dobre uvážil a ľudia a firmy si na neho zvyknú rýchlo.